دسته‌بندی نشده

علت ایجاد بیماری های دهان و دندان در دوران بارداری

اجازه دهید در ابتدا این موضوع را بررسی کنیم که چرا مشکلات و بیماری ‌های دهان و دندان در دوران حاملگی، حاد‌تر می‌شود. چند عامل در بروز بیماری ‌های دهان و دندان در دوران بارداری نقش دارند:

• اولین عامل، تغییرات هورمونی است که در بدن مادران رخ می‌دهد و این تغییرات هورمونی به شدت بر روی لثه‌ها و استخوان‌ها تأثیر می‌گذارند. مادران در این دوران ادعا می‌کنند که لثه‌های آن‌ها حساس‌تر شده و با کوچکترین تغییرات دمای و حتی ادویه‌هایی که در غذا وجود دارد، بسیار متورم و قرمز می‌شوند. دندان درد آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند که مهمترین دلیل آن، همان تغییرات هورمونی است.
  • از سوی دیگر به دلیل اینکه جنین از بدن مادر نیز تغذیه‌ می‌کند بنابراین بخشی از مواد مغذی که مسئول افزایش مقاومت لثه و همچنین استحکام دندان‌ها هستند، صرف تغذیه جنین خواهد شد و اگر مادران تغذیه مناسب نداشته باشند، احتمال بروز بیماری‌های دهان و دندان در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

به دلیل اینکه رژیم غذایی مادران باردار به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و میل زیادی به خوراکی‌های شیرین و خوراکی‌های ترش پیدا می‌کنند. همین تغییرات ناگهانی و شدید نیز لثه و دندان‌ها را بسیار مستعد ابتلا به بیماری‌ها خواهد کرد.

به شما پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه این مطالب مقاله‌ی مراقبت های پس از کشیدن دندان را مطالعه نمائید.

علت ایجاد بیماری های دهان و دندان در دوران بارداری

آیا بارداری می تواند باعث مشکلات دندانی شود؟

سؤالی که اغلب خانم‌ها مطرح می‌کنند این است که آیا حاملگی باعث بروز مشکلات دندانی می‌گردد؟ زمانی که شما می‌خواهید باردار شوید متخصص از شما می‌خواهد قبل از بارداری حتماً به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان‌های شما را با دقت مورد بررسی قرار دهد. در صورتی که کوچک‌ترین پوسیدگی در دندان وجود دارد، باید سریعاً برای ترمیم اقدام کنید چون در دوران حاملگی دندان‌ها به  شدت آسیب‌پذیر خواهند شد

در صورت مراجعه به دندانپزشک در هنگام بارداری، حتما او را در جریان وضعیت بارداری و ماه بارداری قرار دهید. همچنین در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما دندانپزشک را از این موضوع مطلع نمایید. توجه داشته باشید که مراجعه مرتب به دندانپزشک شما را در همان ابتدای بیماری و قبل از پیچیده شدن آگاه می‌سازد و از این طریق درمان ساده تری را پیش رو دارید.

برای خواندن مقاله‌های بیشتر و بهتر به مقالات آموزشی سایت دکتر شیرین رحیمی مراجعه کنید.

لطفا پیج اینستاگرام دکتر شیرین رحیمی را دنبال نمائید.