توصیه های بعد از درمان اندو دندان

مانند همه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی، بعد از عصب‌کشی یا اندو نیز باید مراقبت‌هایی انجام دهید. ما در این مقاله قصد داریم توصیه های بعد از درمان اندو دندان را برای شما بیان نماییم. ما در مطب دندانپزشکی دکتر شیرین رحیمی بعد از درمان ریشه (عصب کشی یا اندو) حتما نکاتی که باید رعایت کنید را به بیماران ذکر می‌کنیم، ولی اگر شما نمی‌دانید که باید چه مراقبت‌هایی داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید.

توصیه های بعد از درمان اندو دندان

اندو دندان چیست، راهنمای مراحل اندو

درمان اندو دندان یا ریشه درمانی در دندانپزشکی است که در آن ریشه دندان کاملا پر می‌شود. برای آنکه درمان به خوبی انجام شود، پس از انجام آن باید نکاتی را رعایت کرد که در ادامه شما را با برخی از آنها آشنا می کنیم.

توصیه‌های بعد از اندو دندان

  1. بعد از درمان ریشه و از بین رفتن اثر داروهای بی‌حسی عموما کمی “احساس” متفاوت در دندان مورد درمان وجود دارد که ناشی از پر شدن ریشه می‌باشد و بعد از چند روز برطرف می‌شود. در صورتیکه این احساس متفاوت برطرف نشد و یا درد و تورم و یا علائمی از آلرژی (حساسیت) مشاهده کردید، حتما با دندانپزشک خود تماس بگیرید، سایر توصیه‌ها به قرار زیر است.
  2. تا زمانیکه اثر بی‌حسی وجود دارد از خوردن غذایی که نیاز به جویدن دارد اجتناب کنید چون ممکن است گاز گرفتگی گونه و زبان رخ بدهد که بعد از رفتن بی‌حسی درد و عوارض شدیدی ایجاد می‌کند. آشامیدن مایعات بلامانع است.
  3. زمانیکه دندان اندو شده پرکردگی موقت (پانسمان) دارد از جویدن با آن اجتناب کنید. خطر خارج شدن پانسمان و از آن مهم‌تر شکستن دندان وجود دارد.
  4. دندان مورد درمان را حتما مطابق معمول مسواک بزنید و تمیز نگه دارید.
  5. اگر به هر دلیل میزان زیادی از پانسمان دندان شما خارج شد، حتما با دندانپزشک خود تماس بگیرید، ریختن مقدار کمی از پانسمان مشکلی ایجاد نمی‌کند.

توصیه های بعد از درمان اندو دندان

درمان ریشه یا عصب کشی جزو مراحل ابتدایی درمان دندان‌های آسیب دیده است و علیرغم اینکه درد و عفونت بعد از درمان ریشه برطرف می‌شود دندان وضعیت پایداری ندارد و حتما باید درمان‌های ترمیمی برای تاج دندان (شامل پرکردن یا روکش یا هر دو) انجام شود تا دندان شما سلامت خود را به طور کامل باز یابد. پس حتما در زمان مقرر شده برای ترمیم تاج مراجعه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم پیج اینستاگرام دکتر شیرین رحیمی را نیز دنبال نمایید.